maandag 27 mei 2013

We gaan gewoon maar door..

Het gaat hier rustig aan en met horten en stoten. Zoals ik al schreef. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging. Wat gaat en wat niet. Ik merk bij al die drie de kuren dat ik in de tweede week het slechts kan eten. Zoet is heel erg vies. Dus dat scheelt zou je denken. Maar wat dan wel weet ik ook niet. Met net zo iemand die loopt te snaaien....dit eens proberen en dat eens proberen. Kon ik bij de vorige s,morgens nog met een beschuitje met kaas of pindakaas en hagelslag doen, nu gaat dat dus weer niet. Het slikken is in de tweede week ook moeilijker. Maar alles probeer ik maar en dan zie ik wel of het al dan niet gaat.
Vorige week zelfs mee geweest om boodschappen te doen met Anneke, als was dat wel ff erg veel.
Maar goed ik was er weer even uit geweest. Af en toe doe ik een loopje met Bauke de Friese Stabij pup van Freddy en Joke. Die mag tenslotte toch nog niet ver lopen.....
Zondag kon ik ook weer gewoon een keer naar de kerk. En dat is ook altijd erg fijn.
Ik heb het deze tweede week ook altijd erg koud. De vorige keer zakte mijn temperatuur naar 36 graden en deze x er zelfs iets onder. Maar dat komt wel weer goed. Ik denk dat iedereen het deze afgelopen tijd kouder had dan anders. De open haard was zaterdagavond lekker opgestookt door Casper en ik ben er goed voor gaan zitten om op te warmen. Met boek op de tablet.
Dat brengt me ook op het volgende euvel: lezen gaat steeds minder. Mijn ogen hebben echt te lijden van de kuren. Gelukkig kan ik op de tablet de lettergrootte aanpassen. En de achtergrond kleur. Dan kan ik tenminste nog enigszins lezen. Maar ik hoop maar dat het ook van overgaande aard is.
Vandaag weer zelf voor de kippen gezorgd en dat is ook weer lekker om zelf te doen.
De broedse Betsie,s bekeken en even voorzien van nieuw voer en water met vit C en gezorgd dat ze nu verder met rust gelaten worden. Want ja, het is dag 18 vandaag dat de ene zit te broeden op 6 eieren. Dus als het goed is zouden er dan deze week kuikentjes kunnen komen. En je mag ze vanaf dag 18 dus niet meer storen. Nu dat doen we dan ook maar niet.
Jullie zien ik ga door en we proberen positief te blijven, soms is dat makkelijk soms is dat moeilijk.
Soms moet je huilen en soms moet je lachen.
Zo zei Joke gisteren uit de kerk (ze moet nodig naar de kapper) ik ben aan het sparen voor een pony! Zeg ik: ik ook alleen lukt het bij mij niet zo.....
Een lach en een traan.

Maar we mochten gisteren een mooie preek beluisteren over de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde. Dan merk je dat het verlangen daarnaar steeds groter wordt. En wat een vreugd zal dat zijn!
We zongen een prachtige Psalm wat met een lach en een traan gezongen werd.
Psalm 146.
 Ik wil zingen al mijn dagen:
Halleluja, prijs de HEER.
Psalm en lied, Hem opgedragen,
zal ik wijden aan zijn eer.
Juich, mijn ziel, in God verblijd,
heel uw aardse levenstijd.

Zalig hij dit in dit leven
Jakobs God tot helper heeft,
hij die door de nood gedreven,
zich tot Hem om troost begeeft,
die zijn hoop in 't moeilijkst lot
vestigt op de HEER, zijn God.

't Is de HEER van alle heren
Sions Koning, groot in macht,
die voor eeuwig zal regeren
tot het laatste nageslacht.
Sion, zing uw God ter eer.
Halleluja, loof de HEER.

2 opmerkingen:

Joke Vermanen zei

Ook bij ons gaat alles met een lach en een traan. Genieten gaat ook gepaard met gedachten aan andere dingen. Wat fijn dat we dit mogen delen want gedeelde smart is halve smart zegt men dan.
Ik merk dat ik na zulke goede preken ook wel moeite heb met zingen maar dan zet ik toch de knop om want:

Ik wil zingen al mijn dagen:
Halleluja, prijs de HEER.
Psalm en lied, Hem opgedragen,
zal ik wijden aan zijn eer.
Juich, mijn ziel, in God verblijd,
heel uw aardse levenstijd.

(berijmde versie vers 1)

Marjo zei

iedere dag is er ééntje en iedere dag is kostbaar, hier in brabant zeggen ze.... een dag niet gelachen is een dag niet geleefd""

goed om te horen dat je geniet van de pup, je broedse kip, en alles wat je iedere dag gegeven wordt......

sterkte meis...