maandag 25 februari 2013

Geen goed bericht.

Tja, zoals jullie al begrepen zullen hebben is er geen goed bericht. Vandaag te horen gekregen dat ik borstkanker heb. Het hakt er in. Vroeger werd er gezegd: ze heeft K. Tegenwoordig zijn we daar gelukkig meer open over. En mogen we er over praten met elkaar en hopelijk ook met degene die het overkomt.
En hoe ervaar je nu zo een mededeling?  Eigenlijk is het net een droom die niet werkelijk is. En denk je: straks wordt ik wakker en is het weg.....
Maar niets is minder waar. Het zal niet weg zijn voorlopig.
Volgende week dinsdag wordt ik geopereerd en passen ze een borstbesparende operatie toe.
En wordt de poortwachtersklier weggehaald. Als die nu helemaal schoon is, mag ik na 6 weken een net zo lange periode elke dag bestralen. En ja, dat is dan als alles goed gaat.
Hier is de ene er druk over en de ander is wat zwijgzamer.  Hoe moet je hier nu mee omgaan?
En ik weet het er zijn al vele mensen mij voorgegaan. En ook zij zijn er door heen gekomen dus dan zal het ons ook zeker lukken. Maar hoe? We doen maar stap voor stap.
Elke dag een stukje.

Groot is Uw trouw o Heer.

Geen opmerkingen: